Är ni en auktoriserad mercedesverkstad?

Nej, vi är en fristående verkstad.

Ni är inte auktoriserade, gäller garantierna även om man servar biler hos er?

Om du servar din mercedes hos oss faller mobilitetsgarantin, däremot kvarstår nybilsgarantin med stöd av EU-reglerna.

Jag har en digital servicebok till min bil, kommer ni åt att uppdatera den om bilen servas hos er?

Ja

Använder ni er av MB originalkvalitetsdelar?

Ja

Jag har en liten lastbil, en sprinter, kan jag serva den hos er?

Nej, vi jobbar enbart med MB personbilar.

Jag har en MB Vito, kan jag serva den hos er?

Nej, vi jobbar enbart med MB personbilar. 

Kan jag hämta/lämna bilen under er lunchstängda timme?

Det går bra, det är bara telefonen som tillfälligt är avstängd.

En lampa är trasig, måste jag boka in en tid för att hjälp med att byta den?

Nej, det brukar inte vara nödvändigt att boka tid, oftast kan vi hjälpa till med den saken per omgående. Dock inte under lunchtimmen, 12.00-13.00. 

Jag har en Smart, kan jag serva den hos er?

Nej, vi jobbar enbart med MB personbilar. 

Vilka regler gäller för vinterdäck?

Det är tillåtet att använda dubbade vinterdäck fr om 1. oktober t o m 15. april. Krav på vinterdäck gäller från 1. december t o m 31. mars, om vinterväglag råder.

Jag har tappat bort en av mina nycklar till bilen, kan ni fixa fram en ny?

Givetvis kan vi ordna fram extranycklar till din bil, men för att kunna göra det måste du komma förbi med bilens registreringsbevis samt ditt pass, id-kort eller körkort är inte giltigt i detta fall.  Dessutom måste en fullmaktsblankett fyllas i, detta görs när du är här. Räkna med en leveranstid på 10 arbetsdagar. 

Har ni möjligheter att uppdatera bilens styrdon/styrenhet?

Visst har vi det.